[uw naam]
[adres]
[postcode en woonplaats]
[telefoonnummer]
[e-mail]
[naam telefoonaanbieder]
[adres]
[postcode en plaats]
[plaats, datum]
Onderwerp: Klacht over telefoonrekening
Geachte heer of mevrouw,
Ik heb uw telefoonrekening ontvangen met factuurnummer [factuurnummer dat op uw rekening staat]. Hierop staat dat ik [bedrag] euro moet betalen.
Wat is het probleem?
Ik ben het niet eens met deze rekening. De kosten kloppen niet omdat [leg uit waarom de rekening niet klopt].
Wat verwacht ik van u?
Ik vraag u vriendelijk om de rekening zo snel mogelijk aan te passen.
[deze alinea kunt u naar keuze toevoegen:]
Biedt u geen oplossing?
Wilt u mijn rekening niet aanpassen? Dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. [Kunt u naar De Geschillencommissie of rechter? Dan kunt u deze zinnen toevoegen:] En ik ga met mijn klacht naar [De Geschillencommissie Telecommunicatiediensten / de rechter]. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.
Ik ontvang graag binnen vier weken uw reactie per [e-mail / brief].
Met vriendelijke groet,
[uw naam en handtekening]