De verkoper zegt dat de prijs niet klopt, wat nu?
U mag ervan uitgaan dat de prijs die de verkoper noemt op een prijskaartje, website of in een advertentie klopt. Behalve als het duidelijk een vergissing is. Dat is zo als de prijs echt niet kan kloppen. Bijvoorbeeld omdat de prijs veel lager is dan wat normaal is. Dan hebt u een reden om te twijfelen of die prijs wel klopt. Er staat bijvoorbeeld een typefout in of een komma verkeerd. Dit wordt ook wel een 'kennelijke fout' of 'kennelijke vergissing' genoemd.
Twijfelt u of de prijs klopt? Vraag het dan vooraf aan de verkoper.
Wat als de verkoper het product niet voor de vermelde prijs wil verkopen?
Had u geen reden om te twijfelen aan de vermelde prijs? En is er geen sprake van een 'kennelijke vergissing'? Dan moet u het product voor die prijs kunnen kopen. De verkoper moet dus leveren voor de prijs die erbij stond. Werkt de verkoper niet mee? Dan kunt u een brief sturen met uw verzoek om het product alsnog voor de aangegeven prijs te verkopen. Gebruik onze voorbeeldbrief.
Voorbeeldbrief - Verkoper weigert levering voor afgesproken prijs
Door te betalen gaat u akkoord met de prijs. U kunt dan later niet meer klagen over de prijs.
Los het nu op!
Als u er samen niet uit komt
Dan kunt u op een andere manier uw recht halen. En u kunt het probleem bij ons melden. Wij zijn een onderdeel van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM). Uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. En waar wij iets aan moeten doen.