Cookies toestemming

ACM ConsuWijzer gebruikt cookies alleen om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. We slaan geen persoonsgegevens op en delen geen data met derden.

Voorbeeldbrief - Klacht aan energieleverancier, warmteleverancier of netbeheerder

Wilt u een klacht sturen aan de leverancier van uw stroom, gas of warmte? Of aan uw netbeheerder? En kunt u geen voorbeeldbrief vinden over uw situatie? Gebruik dan onze algemene voorbeeldbrief.

Intro

Maak voorbeeldbrief

Gebruik de invulhulp om in 3 stappen een persoonlijke brief te maken.


Liever handmatig de brief aanpassen? Kopieer of download dan de voorbeeldbrief.

Voorbeeldbrief

[uw naam]
[adres]
[postcode en woonplaats]
[telefoon]
[e-mail]

[naam energieleverancier of warmteleverancier]
[adres]
[postcode en plaats]

[plaats, datum]

Onderwerp: klacht over product of dienst

Geachte heer of mevrouw,

Ik heb een klacht over uw product of dienst: [omschrijf kort waar uw klacht over gaat, bijvoorbeeld de levering van warmte / de rekening / de slimme meter].

Wat is het probleem?

[leg uit wat het probleem is].

Wat verwacht ik van u?

Ik vraag u vriendelijk om binnen twee weken op mijn klacht te reageren. Uw reactie zie ik graag per [e-mail / brief] tegemoet.

Biedt u geen oplossing?

Reageert u niet op mijn klacht of biedt u geen goede oplossing voor mijn probleem? Dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. En ik ga met mijn klacht naar de Geschillencommissie Energie of de rechter. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Met vriendelijke groet,

[uw naam en handtekening]