[uw naam]
[adres]
[postcode en woonplaats]
[telefoon]
[e-mail]
[naam energieleverancier of warmteleverancier]
[adres]
[postcode en plaats]
[plaats, datum]
Onderwerp: klacht over product of dienst
Geachte heer of mevrouw,
Ik heb een klacht over uw product of dienst: [omschrijf kort waar uw klacht over gaat, bijvoorbeeld de levering van warmte / de rekening / de slimme meter].
Wat is het probleem?
[leg uit wat het probleem is].
Wat verwacht ik van u?
Ik vraag u vriendelijk om binnen twee weken op mijn klacht te reageren. Uw reactie zie ik graag per [e-mail / brief] tegemoet.
Biedt u geen oplossing?
Reageert u niet op mijn klacht of biedt u geen goede oplossing voor mijn probleem? Dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. En ik ga met mijn klacht naar de Geschillencommissie Energie of de rechter. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.
Met vriendelijke groet,
[uw naam en handtekening]