[uw naam]
[adres]
[postcode en woonplaats]
[telefoon]
[e-mail]
[naam energieleverancier]
[adres]
[postcode en plaats]
[plaats, datum]
Onderwerp: klacht over maandelijks salderen
Geachte heer of mevrouw,
U saldeert mijn teruggeleverde stroom en de door u geleverde stroom per maand en niet per jaar. Hierover heb ik een klacht.
Wat is het probleem?
U saldeert per maand en niet per jaar. Dat mag niet. Hoewel het niet in de wet staat, vinden de Autoriteit Consument en Markt en de minister van Economische Zaken en Klimaat dat salderen op de jaarafrekening moet. Bovendien hebben de rechter en de Geschillencommissie dit in meerdere uitspraken besloten.
Wat verwacht ik van u?
Ik wil dat u de door mij geleverde stroom pas saldeert op de jaarafrekening. En ik wil dat u alle maandelijks gesaldeerde stroom in uw berekening meeneemt.
Biedt u geen oplossing?
Biedt u geen oplossing, dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt. En ik ga met mijn klacht naar de Geschillencommissie Energie of de rechter. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.
Ik ontvang graag binnen twee weken uw reactie per[e-mail / brief].
Met vriendelijke groet,
[uw naam en handtekening]