[uw naam]
[adres]
[postcode en woonplaats]
[telefoon]
[e-mail]
[naam energieleverancier]
[adres]
[postcode en plaats]
[plaats, datum]
Onderwerp: termijnbedrag
Geachte heer of mevrouw,
Op [datum] kreeg ik van u bericht dat mijn termijnbedrag wordt verhoogd. Mijn nieuwe termijnbedrag wordt [hoogte termijnbedrag] euro per maand.
Wat is het probleem?
U verhoogt mijn termijnbedrag zonder hier een goede reden voor te geven. Daarom ben ik het met deze verhoging niet eens.
Wat verwacht ik van u?
U moet mij een goede reden geven waarom u dit bedrag verhoogt. Alleen met een goede reden mag u het termijnbedrag verhogen.
Biedt u geen oplossing?
Als u het termijnbedrag niet wilt aanpassen en niet wilt uitleggen waarom, dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. En ik ga met mijn klacht naar de Geschillencommissie Energie of de rechter. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.
Ik ontvang graag binnen twee weken uw reactie per [e-mail / brief].
Met vriendelijke groet,
[uw naam en handtekening]