[uw naam]
[adres]
[postcode en woonplaats]
[telefoon]
[e-mail]
[naam ondernemer of bedrijf]
[adres]
[postcode en plaats]
[plaats, datum]
Onderwerp: herstelwerk
Geachte heer of mevrouw,
Op [datum of periode] voerde u werk voor mij uit. Het gaat om [geef een korte beschrijving van de opdracht].
Wat is het probleem?
Helaas is het werk niet volgens de afspraken uitgevoerd. Het gaat om: [geef een korte opsomming van de klachten].
Hoe is dit wettelijk geregeld?
Volgens de wet moet u het werk leveren zoals afgesproken. Als u het werk niet zo uitvoert, moet u zorgen voor nakoming van de afspraken. Dit betekent dat u het werk gratis moet herstellen zodat het voldoet aan de afspraken.
Wat verwacht ik van u?
Ik vraag u vriendelijk om het werk gratis te herstellen binnen [noem een redelijke termijn]. En ik verwacht dat u hiervoor snel een afspraak met mij maakt.
[voeg deze alinea toe als u een deel van de rekening niet betaalt:]
Ik betaal nu een deel van de rekening. Pas als u het werk hebt hersteld, betaal ik de rest van de rekening. Tot die tijd wacht ik met het betalen van [bedrag] euro. Dit is ongeveer gelijk aan het deel van de rekening voor het niet goed uitgevoerde werk.
Biedt u geen oplossing?
Herstelt u het werk niet gratis binnen deze termijn, dan bent u in gebreke. Ik heb dan het recht om onze overeenkomst te ontbinden. Ik betaal dan alleen voor het werk dat u goed hebt gedaan. U hoeft dan geen werk meer voor mij te doen.
Ik ontvang graag binnen twee weken uw reactie per [e-mail / brief].
Met vriendelijke groet,
[uw naam en handtekening]