Cookies toestemming

ACM ConsuWijzer gebruikt cookies alleen om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. We slaan geen persoonsgegevens op en delen geen data met derden.

Voorbeeldbrief - Geld terug na annulering pakketreisaanbieder

Annuleert uw pakketreisaanbieder uw reis? Met onze voorbeeldbrief vraagt u uw geld terug van de aanbieder.

Intro

Maak voorbeeldbrief

Gebruik de invulhulp om in 3 stappen een persoonlijke brief te maken.


Liever handmatig de brief aanpassen? Kopieer of download dan de voorbeeldbrief.

Voorbeeldbrief

[uw naam]
[adres]
[postcode en woonplaats]
[telefoon]
[e-mail]

[naam ondernemer of bedrijf]
[adres]
[postcode en plaats]

[plaats, datum]

Onderwerp: geld terug na annulering pakketreis

Geachte heer of mevrouw,

Op [datum] deed ik bij u een boeking met boekingsnummer: [nummer dat op uw boeking staat]. Het gaat om een pakketreis naar [bestemming]. De vertrekdatum is [datum].

Wat is het probleem?

Op [datum] liet u mij weten dat u mijn boeking annuleert. Daarom vraag ik mijn geld terug.

Hoe is dit wettelijk geregeld?

U hebt mijn reis geannuleerd. Volgens de wet heb ik dan recht op mijn geld terug binnen 14 dagen. Bovendien heb ik recht op schadevergoeding. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl.

Wat verwacht ik van u?

Ik verzoek u vriendelijk om het door mij betaalde bedrag van [bedrag] euro binnen 14 dagen op mijn rekeningnummer [uw rekeningnummer] ten name van [uw naam] te storten.

[Hebt u schade geleden? Bijvoorbeeld de kosten voor vaccinaties? Voeg dan de volgende alinea toe. Maar let op: u hebt geen recht op schadevergoeding als er sprake is van overmacht. Overmacht is een situatie waar de aanbieder niks aan kan doen. Bijvoorbeeld een overstroming op uw bestemming]:

Daarnaast vraag ik u om mijn schade te vergoeden. Deze schade is [bedrag] euro. Dit zijn de kosten die ik heb gemaakt voor [bijvoorbeeld vaccinaties]. Ik vraag u vriendelijk om ook dit bedrag binnen 14 dagen te storten op mijn rekening.

Biedt u geen oplossing?

Als u mij het geld niet teruggeeft, dan leg ik mijn klacht voor aan De Geschillencommissie. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Ik ontvang graag binnen twee weken uw reactie per [e-mail/brief].

Met vriendelijke groet,

[uw naam en handtekening]