[uw naam]
[adres]
[postcode en woonplaats]
[telefoon]
[e-mail]
[naam warmteleverancier]
[adres]
[postcode en plaats]
[plaats, datum]
Onderwerp: niet eens met kosten afleverset
Geachte heer of mevrouw,
Op [datum] ontving ik uw warmterekening over de periode [begindatum] tot en met [einddatum].
Wat is het probleem?
Ik ben het niet eens met de huurkosten voor de afleverset. Ik vind de kosten niet redelijk omdat [leg uit waarom u de kosten niet eerlijk vindt].
Hoe is dit wettelijk geregeld?
Volgens de Warmtewet mag u alleen redelijke kosten voor het huren van de afleverset in rekening brengen. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op de website van de ACM.
Wat verwacht ik van u?
Ik vraag u vriendelijk om de huurkosten aan te passen. Als dit niet mogelijk is, dan hoor ik graag waarom de huurkosten zo hoog zijn.
[deze alinea kunt u naar keuze toevoegen:]
Biedt u geen oplossing?
Wilt u niet met mij in gesprek over de huurkosten van de afleverset? Dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. [kunt u naar De Geschillencommissie, de onafhankelijke geschillencommissie van uw warmteleverancier of de rechter, dan kunt u deze zin toevoegen:] En ik ga met mijn klacht naar [De Geschillencommissie Energie / uw onafhankelijke geschillencommissie / de rechter]. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.
Ik ontvang graag binnen twee weken uw reactie per [e-mail / brief].
Met vriendelijke groet,
[uw naam en handtekening]