[uw naam]
[adres]
[postcode en woonplaats]
[telefoon]
[e-mail]
[naam warmteleverancier]
[adres]
[postcode en plaats]
[plaats, datum]
Onderwerp: gespecificeerde rekening
Geachte heer of mevrouw,
Op [datum] kreeg ik van u een warmterekening over de periode [begindatum] tot en met [einddatum].
Wat is het probleem?
Helaas begrijp ik de kosten op de rekening niet. De onderdelen die ik onduidelijk vind, zijn: [som op welke onderdelen u niet begrijpt]. Daarom vraag ik u om deze onderdelen uit te leggen in een gespecificeerde rekening.
Hoe is dit wettelijk geregeld?
Volgens de Warmtewet moet u een complete en voldoende gespecificeerde rekening geven. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl.
Wat verwacht ik van u?
Ik vraag u vriendelijk om mij binnen twee weken een gespecificeerde warmterekening te sturen per [e-mail / post].
[deze alinea kunt u naar keuze toevoegen:]
Biedt u geen oplossing?
Wilt u mij geen gespecificeerde rekening sturen, dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. [kunt u naar De Geschillencommissie, de onafhankelijke geschillencommissie van uw warmteleverancier of de rechter, dan kunt u deze zin toevoegen:] En ik ga met mijn klacht naar [De Geschillencommissie Energie / uw onafhankelijke geschillencommissie / de rechter]. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.
Met vriendelijke groet,
[uw naam en handtekening]