[uw naam]
[adres]
[postcode en woonplaats]
[telefoon]
[e-mail]
[naam telefoonaanbieder]
[adres]
[postcode en plaats]
[plaats, datum]
Onderwerp: onjuiste telefoonrekening
Geachte heer of mevrouw,
Op uw rekening met factuurnummer [factuurnummer dat op uw rekening staat] staat dat ik [bedrag] euro moet betalen.
Wat is het probleem?
Ik ben het niet eens met deze rekening. De kosten kloppen niet omdat [leg uit waarom de rekening niet klopt]. Maar als ik niet betaal, sluit u mijn abonnement af. Hierdoor plaatst u mij in een onmogelijke situatie. Ik voel mij dan ook gedwongen om de rekening onder protest te betalen.
Wat verwacht ik van u?
Ik verwacht dat u mijn klacht over de rekening oplost binnen [noem een redelijke termijn]. En ik vraag u om het door mij te veel betaalde bedrag van [bedrag] euro terug te betalen. U kunt het bedrag storten op [uw rekeningnummer] ten name van [uw naam].
[deze alinea kunt u naar keuze toevoegen:]
Biedt u geen oplossing?
Kunt of wilt u mijn klacht niet op tijd oplossen? Of stort u mijn geld niet terug? Dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. [Kunt u naar De Geschillencommissie of rechter? Dan kunt u deze zinnen toevoegen:] En ik ga met mijn klacht naar [De Geschillencommissie Telecommunicatiediensten / de rechter]. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.
Ik ontvang graag binnen twee weken uw reactie per [e-mail / brief].
Met vriendelijke groet,
[uw naam en handtekening]