[uw naam]
[adres]
[postcode en woonplaats]
[telefoonnummer]
[e-mail]
[naam nieuwe telefoonaanbieder]
[adres]
[postcode en plaats]
[e-mail]
[woonplaats, datum]
Klantnummer: [uw klantnummer bij uw nieuwe telefoonaanbieder]
Onderwerp: klacht over nummerbehoud
Geachte heer of mevrouw,
Op [datum] sloot ik bij u het abonnement [naam abonnement] af voor mijn telefoon. Hierbij vroeg ik u om mijn telefoonnummer mee te nemen. Mijn vorige abonnement was [naam abonnement] bij telefoonaanbieder [naam telefoonaanbieder].
Wat is het probleem?
U beloofde dat ik het nieuwe abonnement vanaf [datum] zou kunnen gebruiken met het meegenomen telefoonnummer. Dit is niet zo. [beschrijf kort uw klacht].
Hoe is dit wettelijk geregeld?
Volgens de wet heb ik het recht om mijn telefoonnummer mee te nemen bij een overstap. U [naam nieuwe aanbieder en naam oude aanbieder] moet er samen voor zorgen dat mijn nummer zo snel mogelijk is overgedragen. En dat ik mijn nummer kan gebruiken op de datum die we hebben afgesproken. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op de website van de ACM.
Wat verwacht ik van u?
Ik vraag u vriendelijk om mijn telefoonnummer [noem telefoonnummer] over te zetten naar mijn nieuwe telefoonabonnement op de datum die we hebben afgesproken.
[deze alinea kunt u naar keuze toevoegen:]
Biedt u geen oplossing?
Kunt of wilt u mijn telefoonnummer niet overzetten op de datum die we hebben afgesproken, dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. [Kunt u naar De Geschillencommissie of rechter? Dan kunt u deze zinnen toevoegen:] En ik ga met mijn klacht naar [De Geschillencommissie Telecommunicatiediensten / derechter]. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.
Ik ontvang graag binnen tien dagen uw reactie per [e-mail / brief].
Met vriendelijke groet,
[uw naam en handtekening]