ACM in gesprek met consumenten over hun problemen met warmteleveranciers
De ACM ging in gesprek met consumenten over hun problemen met warmteleveranciers. In het televisieprogramma Radar van 8 februari 2021 vertelden bewoners dat zij problemen hebben met hun WKO-systeem (Warmte Koude Opslag). Zo maken zij zich bijna dagelijks zorgen of ze wel of niet warm kunnen douchen. Ook zijn zij ontevreden over de tarieven die de leveranciers rekenen.
De belangrijkste boodschap van de bewoners? 'Zorg dat het warmtesysteem normaal werkt.' Over onze rol gaven de bewoners mee: 'Wees proactief en zorg dat ons geluid wordt gehoord. Ook in de politiek en bij de wetgever'.
Door deze gesprekken hebben wij een beter beeld gekregen van de ernst van de problematiek. De ACM gaat de gesprekken met de warmteleveranciers intensiveren en neemt op korte termijn vervolgstappen. Een deel van de problemen kunnen wij helaas niet oplossen. Bijvoorbeeld omdat dit zo in de wet geregeld is. Dat brengen we bij het ministerie onder de aandacht.
Doe een melding
Hebt u problemen met uw warmteleverancier? En hebt u dit nog bij ons niet gemeld?