Cursusaanbieder NCOI Groep verbetert werkwijze na gesprekken met ACM
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft NCOI Groep aangesproken. Consumenten klaagden over onduidelijke algemene voorwaarden, onverwachte extra kosten, een onbereikbare klantenservice en slechte klachtenafhandeling. Onder NCOI Groep vallen onder andere NCOI Opleidingen, LOI en NTI.
Wat ging er mis bij NCOI Groep?
De informatie die NCOI Groep vooraf aan consumenten gaf, was niet duidelijk genoeg. NCOI Groep kreeg hier zelf ook veel klachten over en was daarom al begonnen om de informatie te verbeteren. De ACM heeft met NCOI Groep afgesproken dat het bedrijf nog een aantal extra verbeteringen doorvoert.
Het bedrijft lost de volgende problemen op:
- Bedenktijd: na de bevestiging van de inschrijving hebben consumenten 14 dagen de tijd om hun inschrijving kosteloos te annuleren. NCOI Groep informeert consumenten daar nu beter over.
- Algemene voorwaarden: NCOI Groep maakt de algemene voorwaarden beter leesbaar voor consumenten.
- Bijkomende kosten: NCOI Groep maakt inzichtelijker wat consumenten kopen en welke extra diensten zij later nog kunnen bijkopen. Consumenten moeten namelijk vóórdat zij iets kopen precies weten wat zij voor hun geld krijgen.
- Annuleringsvoorwaarden: per 1 september 2021 heeft NCOI Groep de annuleringsvoorwaarden voor alle onderdelen aangepast. Daardoor hoeven consumenten een minder hoge opzegvergoeding te betalen als zij na de 14 dagen bedenktijd toch de cursus of opleiding stopzetten.
- Bereikbaarheid klantenservice: NCOI Groep verbetert de klantenservice. De klantenservice was niet goed bereikbaar. Consumenten werden daarom niet goed geholpen bij hun vragen en klachten.
De ACM houdt de komende tijd in de gaten of NCOI Groep zich houdt aan de afspraken.