DeReisPlanner krijgt boete voor rekeningen die niet kloppen
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) legt een boete op aan het bedrijf achter DeReisPlanner. ConsuWijzer kreeg meldingen over DeReisPlanner. Het bedrijf liet consumenten rekeningen betalen die niet klopten. Eerder waarschuwden we al voor het bedrijf. Krijgt u rekeningen van DeReisPlanner? Betaal dan niet!
Wat deed DeReisPlanner fout?
DeReisPlanner belde consumenten met een onduidelijk aanbod voor het huren van een vakantievilla. Het ging hierbij om een abonnement. Daarna ontvingen consumenten een rekening terwijl ze geen overeenkomst hadden. Consumenten waren namelijk niet schriftelijk akkoord gegaan. En ze hadden niet genoeg informatie gekregen. Dat mag niet. De ondernemer moet u duidelijke informatie geven over het aanbod. Biedt een bedrijf u telefonisch een abonnement aan? Dan geldt uw overeenkomst pas als u schriftelijk akkoord bent gegaan.
Boete van 360.000 euro
De ACM legt het bedrijf achter DeReisPlanner een boete op van 360.000 euro. Het bedrijf krijgt die boete omdat ze consumenten ongeldige rekeningen wilde laten betalen. En omdat ze consumenten misleidden en valse adresgegevens gebruikten. De persoon die leiding gaf, krijgt een persoonlijke boete van 40.000 euro. Het bedrijf heeft ook een boete gekregen, omdat ze niet genoeg meewerkten aan het onderzoek van de ACM.
Belt een incassobureau u namens DeReisPlanner? Betaal niet!
Wij ontvangen sinds een paar weken meldingen dat incassobureaus bezig zijn om consumenten rekeningen van DeReisPlanner te laten betalen. Sommige consumenten worden ook gebeld door een ?deurwaarder?. Betaal deze rekeningen niet. Ook niet als het incassobureau u onder druk zet.