JD Sports moet consumenten beter informeren
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) ontving veel klachten van consumenten over de webshop van JD Sports. Consumenten klaagden bij ACM ConsuWijzer dat zij hun bestelling niet of te laat ontvingen. Ook was de klantenservice niet goed bereikbaar. De ACM dwingt JD Sports om consumenten beter te informeren. JD Sports doet dit nu. De ACM let goed op of JD Sports zich aan de regels blijft houden.
Wat deed het bedrijf fout?
Consumenten moesten vaak lang wachten op hun bestelling. Ook klopte de levertijd vaak niet. De levertijd was vaak langer dan afgesproken. Ook kregen consumenten vaak geen contact met de klantenservice. Of zij kregen pas laat een antwoord op hun vraag. Om deze redenen was het voor consumenten onduidelijk of zij hun bestelling zouden ontvangen en wanneer.
JD Sports heeft hun werkwijze aangepast
JD Sports geeft aan dat de problemen kwamen door de Brexit en de coronacrisis. Deze problemen heeft het bedrijf nu opgelost. Eerder leverde het bedrijf veel bestellingen uit het Verenigd Koninkrijk. Nu levert JD Sports de meeste bestellingen rechtstreeks uit Nederland. Consumenten ontvangen hun bestelling dan binnen de afgesproken levertijd. Ook is de klantenservice van JD Sports uitgebreid. Consumenten met vragen worden daardoor sneller geholpen. De ACM houdt in de gaten of JD Sports zich aan de regels blijft houden.
Denkt u dat JD Sports of een ander bedrijf zich niet aan de regels houdt?
Meld het bij ons. ACM ConsuWijzer is het consumentenloket van de ACM. Uw melding helpt ons om te zien waar wij iets aan moeten doen.