Koopjedeal.nl past retourbeleid en bereikbaarheid klantenservice aan
Webwinkel Koopjedeal.nl liep achter met het leveren van bestellingen en de klantenservice was slecht bereikbaar. Consumenten meldden dit bij ConsuWijzer. Daarom eiste de Autoriteit Consument & Markt (ACM) dat Koopjedeal.nl de bestellingen voortaan op tijd levert, het retourbeleid aanpast en de bereikbaarheid van de klantenservice verbetert.
Koopjedeal.nl liep achter met het leveren van bestellingen
Koopjedeal.nl was het overzicht kwijt na een brand in de opslagruimte in september 2018. De webwinkel leverde hierdoor de bestellingen te laat.
Koopjedeal.nl heeft de achterstanden nu weggewerkt.
Koopjedeal.nl past retourbeleid aan
Het retourbeleid van Koopjedeal.nl was ook niet goed. Consumenten moesten via hun account op de website melden dat zij de bestelling wilden annuleren. Pas daarna kregen ze een retourlabel. Dit mag niet.
Koopt u iets online? Dan hoort u uiterlijk bij de levering van de bestelling informatie te krijgen over het terugsturen ervan. Ook moet u op verschillende manieren een bestelling kunnen annuleren. Bijvoorbeeld via e-mail, telefoon of per brief. U mag niet afhankelijk zijn van de verkoper om het product terug te kunnen sturen.
Koopjedeal.nl heeft zijn werkwijze rond annuleren en terugsturen aangepast. Klanten krijgen nu een herroepingsformulier bij de bevestiging van de bestelling. En het bedrijf vertelt de klanten hoe zij de aankoop kosteloos kunnen terugsturen.
Klantenservice Koopjedeal.nl beter bereikbaar
De klantenservice van Koopjedeal.nl was slecht bereikbaar. Koopjedeal.nl belooft de vragen via de e-mail en telefoon nu binnen een redelijke termijn te beantwoorden.