Ook BALR. moet zich houden aan de bedenktermijn van 14 dagen
De Autoriteit Consument en Markt (ACM) spreekt kledingmerk BALR. aan op fouten bij een online kortingsactie. Klanten van BALR. mochten hun producten niet terugsturen binnen de bedenktermijn. De reden was dat de klanten een kortingscode hadden gebruikt. Het gaat vooral om kleding, reisproducten en lifestyleproducten. De ACM kreeg hier veel klachten over.
De klanten konden met 60% korting hun producten online bestellen. Omdat het een hoge korting was mochten de klanten de producten niet retourneren van BALR. De korting was eigenlijk alleen voor medewerkers en vrienden. Maar de kortingscode kwam toch op een openbare site terecht. Na gesprekken met de ACM heeft BALR. zijn klanten laten weten dat ze de producten alsnog konden terugsturen als ze dat wilden. Consumenten hebben daardoor toch nog gebruik kunnen maken van de bedenktermijn.
Koop je iets via internet? Dan heb je bijna altijd het recht om binnen 14 dagen van je aankoop af te zien.