Wearpods haalt website uit de lucht
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft wearpods.nl aangesproken. Wearpods verkocht draadloze oortjes van minder goede kwaliteit dan beloofd. ACM ConsuWijzer en #BOOS ontvingen klachten dat de oortjes te laat of helemaal niet geleverd werden. Ook kreeg niet iedereen zijn geld terug. Klanten kunnen hun geld terugvragen aan Wearpods als zij de oortjes niet hebben ontvangen. De website wearpods.nl is offline.
Wat deed het bedrijf verkeerd?
Er gingen verschillende dingen mis bij Wearpods:
- Wearpods beloofde de oortjes veel sneller te leveren dan ze daadwerkelijk deden.
- Soms werd de bestelling helemaal niet geleverd.
- De kwaliteit van de oortjes was lager dan verwacht.
- Het was moeilijk om de oortjes terug te sturen.
- De klantenservice was niet goed bereikbaar.
- Klanten kregen hun geld niet of veel te laat terug.
Dit is niet volgens de regels.
Wearpods.nl heeft de website offline gehaald
De website van Wearpods is offline. Dit betekent dat je de website niet meer kunt bekijken. En dat je er ook niets meer kunt bestellen. Omdat er nog mensen op hun geld wachten, heeft de ACM tegen Wearpods gezegd dat ze deze mensen terug moeten betalen. Ook moeten ze de lopende klachten oplossen.
Let op
Wearpods zette bekende influencers in om de oortjes te promoten en te verkopen. Dit is niet altijd betrouwbaar. Vaak krijgen zij geld betaald om een product aan te prijzen. Of mogen zij het product zelf houden. Dit wil niet zeggen dat het ook een goed product is. Veel jongeren kijken naar influencers. En kopen wat zij laten zien. Ziet u filmpjes waarin influencers producten aanprijzen? Vraag u dan af of er iets anders speelt. Kijk of ze betaald krijgen. De influencer moet dat laten weten in het filmpje of onder de post. Maar ook als het er niet bij staat, kan het zijn dat de influencer geld krijgt voor de post. Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dan meestal ook.