Webwinkels We Love Musthaves en Bluegood moeten hun klanten duidelijker informeren
ConsuWijzer kreeg veel meldingen over de webwinkels We Love Musthaves en Bluegood. Zij gaven te weinig of verkeerde informatie op hun website. Bijvoorbeeld over hoe je een product kunt terugsturen en hoe lang het duurt om een product te leveren. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de webwinkels gevraagd om de informatie aan te passen.
Webwinkel We Love Musthaves
Webwinkel We Love Musthaves verkoopt modeartikelen, zoals badpakken en bikini's. We ontvingen meldingen over het terugsturen van producten. En over de manier waarop je contact kon opnemen met het bedrijf. De ACM sprak de webwinkel hier op aan. De webwinkel heeft daarna duidelijke informatie op de site gezet:
- Wilt u een product terugsturen? Dat mag binnen 14 dagen nadat u het product heeft ontvangen.
- Hebt u een product teruggestuurd? En heeft de webwinkel het product ontvangen? Dan moet u het geld binnen 14 dagen terugkrijgen.
- Was het product afgeprijsd? Ook dan mag u het terugsturen. Maar niet als de verzegeling is verbroken.
- Heeft u een product teruggestuurd? En krijgt u een cadeaubon of voucher terug van de webwinkel? Dat mag alleen als u het product ook heeft gekocht met een cadeaubon of voucher.
- Hoe lang het duurt om een product te leveren.
- Het telefoonnummer van het bedrijf.
Webwinkel Bluegood
Webwinkel Bluegood verkoopt artikelen voor in huis. Afgelopen zomer kon het bedrijf niet alle 'aircoolers' leveren die consumenten bestelden. Veel consumenten kregen het product daarom niet op tijd geleverd. De ACM heeft Bluegood hierop aangesproken. De webwinkel heeft consumenten hun geld terugbetaald en heeft de bestelfunctie van de website gehaald. De webwinkel heeft ook duidelijke informatie op de site gezet:
- Wilt u uw bestelling annuleren? Dat mag binnen 14 dagen nadat u het product heeft ontvangen via het formulier op de website.
- Hebt u een product teruggestuurd? En heeft de webwinkel het product ontvangen? Dan moet u het geld binnen 14 dagen terugkrijgen.
- Hoe lang het duurt om een product te leveren.
- Het adres waar u het product naar kan terugsturen.
- Welke verzendkosten u zelf moet betalen.
- Het telefoonnummer van het bedrijf.