[uw naam]
[adres]
[postcode en woonplaats]
[telefoon]
[e-mail]
[naam postbedrijf]
[adres]
[postcode en plaats]
[plaats, datum]
Onderwerp: [brief / pakket] niet bezorgd
Geachte heer of mevrouw,
Op [verzenddatum] stuurde ik een [brief / pakket] op via uw bedrijf. De adresgegevens van de ontvanger zijn: [naam en adres ontvanger].
Wat is het probleem?
Tot op vandaag is [deze brief /dit pakket] niet bezorgd bij de ontvanger. Volgens uw algemene voorwaarden moet u [de brief / het pakket] binnen een redelijke termijn bezorgen. Deze redelijke termijn is voorbij. Ik dien daarom een klacht in. Ook wil ik dat u uw best doet om erachter te komen waar [de brief / het pakket] is gebleven.
Hoe is dit wettelijk geregeld?
Volgens artikel 7 van de Postwet moet u een klachtenregeling hebben voor ontvangers en verzenders van post. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/postvervoersbedrijven.
Wat verwacht ik van u?
U houdt zich niet aan de afspraken. Daarom hoor ik graag waarom mijn verzonden [brief / pakket] niet is aangekomen bij de ontvanger. En ik wil weten wat u gaat doen om ervoor te zorgen dat de ontvanger [de brief / het pakket] nog gaat krijgen.
Biedt u geen oplossing?
Als u niet reageert op mijn klacht, dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. [kunt u naar De Geschillencommissie of rechter, dan kunt u deze zin toevoegen:] En mogelijk leg ik mijn klacht voor aan [maak een keuze: De Geschillencommissie / de rechter]. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.
Ik ontvang graag binnen vier weken uw reactie per [e-mail / brief].
Met vriendelijke groet,
[uw naam en handtekening]