[uw naam]
[adres]
[postcode en woonplaats]
[telefoon]
[e-mail]
[naam warmteleverancier]
[adres]
[postcode en plaats]
[plaats, datum]
Onderwerp: compensatievergoeding
Geachte heer of mevrouw,
Op [datum] vond er een storing plaats op mijn adres: [uw adres, postcode en woonplaats]. Door de storing kon ik geen gebruik maken van warmte en warm tapwater. Dit duurde van [begintijd] tot [eindtijd]. Hiervoor wil ik een vergoeding.
Hoe is dit wettelijk geregeld?
Bij een storing langer dan 8 uur, heb ik recht op een compensatievergoeding. Dit staat in mijn warmteovereenkomst met u. De Autoriteit Consument en Markt (de ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/warmtestoring.
Wat verwacht ik van u?
Ik vraag u vriendelijk om binnen acht weken de compensatievergoeding naar mij over te maken. U kunt het bedrag storten op [uw rekeningnummer], ten name van [uw naam].
[deze alinea kunt u naar keuze toevoegen:]
Biedt u geen oplossing?
Als u de compensatievergoeding niet op tijd overmaakt, dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. [kunt u naar De Geschillencommissie, de onafhankelijke geschillencommissie van uw warmteleverancier of de rechter, dan kunt u deze zin toevoegen:] En ik ga met mijn klacht naar [De Geschillencommissie Energie / uw onafhankelijke geschillencommissie / de rechter]. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.
Ik ontvang graag binnen twee weken uw reactie per [e-mail / brief].
Met vriendelijke groet,
[Uw naam en handtekening]