Kikker Energie past vaste contracten niet zonder toestemming aan
Energieleverancier Kikker Energie zet zijn klanten met een vast contract niet over naar een ander contract met andere voorwaarden en hogere tarieven. Klanten kunnen nu kiezen tussen blijven met het huidige contract, een nieuw contract of overstappen. Was u als klant al overgestapt naar een ander contract bij Kikker Energie of bij een andere leverancier? Als u wilt, kunt u terug naar uw oude contract. Let wel op uw bedenktijd.
Tarieven en voorwaarden aanpassen mag niet zomaar
Op 1 juli stuurde Kikker Energie een mail aan klanten met een vast contract die eerder bij DGB Energie zaten. Kikker gaf aan dat klanten op 1 augustus een nieuw vast contract moesten afsluiten met hogere tarieven. Wilden ze dat niet? Dan konden ze zonder opzegvergoeding overstappen naar een andere leverancier. En reageerden klanten niet? Dan kregen ze een variabel contract met hogere tarieven. Dit deed Kikker Energie om geldproblemen in de toekomst te voorkomen.
Uw energieleverancier mag niet zomaar de voorwaarden en tarieven van een vast contract aanpassen. Daarvoor heeft hij uw akkoord nodig. Daarom hebben wij Kikker Energie hierop aangesproken.
Kies wat het beste voor u is
Kikker belooft dat u als klant mag kiezen tussen:
- Het vaste contract bij Kikker Energie houden zoals het nu is. Ook uw termijnbedrag blijft hetzelfde.
- Een nieuw contract voor 1 jaar met een hoger tarief bij Kikker Energie.
- Zonder opzegvergoeding overstappen naar een andere leverancier.
Kikker Energie mailt u met de mogelijkheden. Ook staat er meer informatie op de website van Kikker Energie. Kijk goed wat voor u de beste keuze is. En vergelijk de tarieven van uw huidige contract met het aanbod van Kikker Energie. En ook met aanbiedingen van andere leveranciers. Maakt u geen keuze? Dan blijft uw contract zoals het nu is.
Sommige leveranciers mailen of bellen klanten van Kikker. Ze vertellen u dat het niet goed zou gaan met Kikker en dat u beter snel kunt overstappen. Ga niet akkoord met dit aanbod. Dat is meestal niet het beste aanbod voor u. Wilt u naar een andere leverancier overstappen? Volg onze tips om een energiecontracten te vergelijken.
Aanbod al geaccepteerd? U kunt terug
Was u al akkoord gegaan met hogere tarieven bij Kikker Energie? Dan kunt u binnen 30 dagen aangeven dat u terug wilt naar uw oude contract. Neem contact op met Kikker Energie.
Bent u overgestapt naar een nieuwe leverancier, en zit u nog in uw 14 dagen bedenktijd? Dan kunt u annuleren bij uw nieuwe leverancier en gaat u terug naar uw oude vaste contract bij Kikker Energie. Is uw bedenktijd al voorbij? Dan betaalt u mogelijk een opzegvergoeding. Neem voor vragen contact op met uw nieuwe leverancier.
Contact met Kikker Energie
Hebt u vragen? Lees meer op de website van Kikker Energie. Of neem contact op met de klantenservice.
- Mail:info@kikker.nl
- Telefoon: 020 299 4200
Overname DGB Energie door Kikker Energie
Dit voorjaar nam Kikker Energie ongeveer 20.000 energiecontracten over van DGB Energie. Dat gebeurde onder de naam Volti. Van deze contracten waren 13.000 contracten voor een langere periode en tegen een vaststaand tarief. Kikker Energie merkt dat het inkopen van energie duurder is dan verwacht. Daarom kost het nu geld.
Kikker Energie vraagt u als klant om te helpen door een andere keuze te maken dan het huidige contract. Vragen mag, maar u kiest zelf. Uiterlijk 30 september 2024 krijgt u een contract met de afgesproken tarieven en voorwaarden.
Meld problemen
Wij kijken of Kikker Energie zich aan deze afspraken houdt. Denkt u dat dat niet gebeurt? Dan kunt u dat bij ons melden.