Alle telefoonnummers kunnen bellen binnen de EU
Uw telefoonaanbieder moet ervoor zorgen dat u alle telefoonnummers binnen de Europese Unie (EU) kunt bellen. Soms is het bellen naar een bepaald nummer te duur voor de aanbieder. Of technisch te lastig. Alleen dan hoeft de aanbieder dit nummer niet bereikbaar te maken.
Aanbieder om uitleg of oplossing vragen
Kunt u een bepaald nummer niet bellen? Bijvoorbeeld een informatienummer (0800-, 0900-, 0906- of 0909-nummer)? En hebt u deze niet zelf laten blokkeren door uw telefoonaanbieder? Vraag dan uw aanbieder om uitleg. Of kijk op de website van het bedrijf dat u wilt bellen. Veel bedrijven hebben een ander nummer om bereikbaar te zijn vanuit het buitenland.
Bent u niet tevreden over de uitleg van uw aanbieder? Of lost hij het probleem niet op? Schrijf hem dan een brief of e-mail. Vraag hierin om een oplossing vóór een bepaalde datum. Geef uw aanbieder een redelijke termijn. Schrijf ook welke vervolgstappen u neemt als hij geen goede oplossing biedt.
Als u er samen niet uit komt
Dan kunt u op een andere manier uw recht halen. En u kunt het probleem bij ons melden. Wij zijn een onderdeel van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM). Uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. En waar wij iets aan moeten doen.